Moniques logboek

Monday, April 24, 2006

Ik heb Monique intussen een paar keer achter de pc gezien, maar niet langer dan strikt noodzakelijk. Dus laat ik maar even verslag doen van ons weekeinde.

Monique doet de hele tijd ondeugende dingen zoals was ophangen, bedden opmaken en gras maaien. Ik kan haar ook niet steeds in de gaten houden. Ze is naar de kapper geweest, die geprobeerd heeft er iets van te maken. Maar het haar in het gebied rond het operatielitteken zal toch eerst moeten aangroeien. Voorlopig zal M gebruik moeten maken van hoofddoeken, sjaals en petten.

We hebben samen boodschappen gedaan en we hebben zelfs mijn moeder bezocht, die in Hilversum in een verpleeghuis bivakkeert. Mijn ouders waren erg verguld dat we langskwamen.

En dat was alleen de zaterdag nog maar. Het was wel een beetje veel; onderweg terug uit Hilversum had M niet zoveel praatjes meer.

Op zondag kwam Maxime, daarna Mirjam (mijn zuster) met Rob, en tenslotte mijn kinderen Fenne en Marten met Martens vriendin Sanne. Tussen de bedrijven door hebben we een blokje omgelopen (letterlijk: vier keer rechtsaf en weer naar binnen). Dat ging maar net.

Aan het begin van de avond wilde Monique nog eens dat blokje lopen en meteen de kliko buitenzetten. Dat laatste heeft ze gelukkig niet gedaan, het blokje wel. En ze heeft het gehaald.

Het gaat dus nog steeds heel goed, zo goed dat Monique zich gefrustreerd voelt dat het niet nóg beter gaat. Ze is teveel gewicht kwijtgeraakt en maakt zich daar zorgen om. Notentaart, chips en kaasblokjes hebben nog geen zoden aan de dijk gezet. En vanavond kreeg ze een half glaasje wijn niet leeg. Aan die dingen moet nu dus gewerkt worden.

Ik denk dat het de komende doordeweekse dagen wat rustiger zal zijn. En dat is misschien maar goed ook.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home