Moniques logboek

Saturday, April 15, 2006

Vandaag, zaterdag, ben ik bij Monique geweest samen met haar ouders - het eerste bezoek na haar kinderen op donderdag (buiten mijzelf natuurlijk). Ze was een stuk beter dan gisteren. Helderder, spraakzamer en wat minder snel moe. Ze vertelde dat ze zelf had gebeld met de kinderen, en dat de chirurg vanochtend was langsgeweest voor een verrassingsbezoek. Hij was tevreden, en voorspelde dat het linkeroog waarschijnlijk verder vooruit zal gaan.

Dat oog was intussen zelf goed zichtbaar. De toestand van gisteren (twee dagen na de operatie) is hiernaast te zien; nu was de zwelling goeddeels weg. Ook was de linkerkant van Moniques gezicht zover geslonken dat ze haar bril opkon.

Na half uur, misschien drie kwartier, ging het kaarsje bij Monique uit en zijn we weggegaan. Lezen of tv kijken doet ze nog niet, maar ze is langzamerhand wel zo helder dat ze zich begint te vervelen. Ik denk dat met de Pasen de dvd-speler wel weer uit het tasje mag. Vanavond heb ik haar nog gebeld, maar ze had geen fut om te praten. Ik mocht het nodige vertellen over wat ik vandaag heb gedaan, maar volgens mij ging het haar er meer om mijn stem te horen dan om wat ik te melden had. Ook goed, zo belangrijk was dat niet.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home