Moniques logboek

Friday, April 14, 2006

Vandaag was ik rond het middaguur in het ziekenhuis, precies op tijd voor de warme maaltijd. Dat kwam goed uit: Monique kan haar eten nog niet goed kauwen en bliefde de kip niet. Ik dus wel, en hij smaakte prima. Monique beperkte zich tot aardappelpuree met wat jus en een enkel boontje, en daarna vla.

Toen dat op was, had ze niet meer de energie om tanden te poetsen en is ze gaan liggen. Voor mij het moment om maar weer te gaan. De verpleging heeft me overigens te verstaan gegeven dat ik me aan de bezoekuren moet gaan houden (drie tot half acht). Leuk, maar minder handig als een bezoekuur na vijftien minuten als een nachtkaars uitgaat.

Toch gaat het geleidelijk vooruit. Ze is beter aanspreekbaar dan gisteren, zit nu en dan overeind en heeft al een keer de kracht gevonden om door de e-mails te bladeren (tientallen inmiddels) die ik voor haar heb uitgeprint. Alle kaarten hangen natuurlijk al op het prikbord. Ook heeft ze zich bijvoorbeeld op eigen kracht gewassen. Ze moest daarna wel weer uitgebreid rust nemen. Ze heeft nog hoofdpijn, haar gezicht is erg blauw en dik, dikker dan gisteren zelfs, en het linkeroog zit bijna compleet dicht.

Bezoek heeft nog niet veel zin, dat trekt ze maar een paar minuten. Ook bellen ziet Monique niet zitten, de chipkaart (die nog ergens in haar kastje ligt) is nog steeds niet in het toestel geschoven.

Vanavond zien we verder.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home